본문 바로가기
#팝송/팝송

Shawn Mendes & Justin Bieber - Monster 가사해석/듣기

by CottonCandya 2023. 6. 18.
반응형

Shawn Mendes & Justin Bieber's "Monster" Repeats As Hot Adult Contemporary Radio's Most Added Song (headlineplanet.com)

반응형

 

 

 

 

베이비몬스터 아현

 

You put me on a pedestal and tell me I'm the best
너는 나를 받들고는 내가 최고라고 말해
Raise me up into the sky until I'm short of breath, yeah
내가 숨히 막힐 때까지 날 하늘로 올려주지, 그래
Fill me up with confidence, I say what's in my chest
나를 확신으로 가득 채워주고, 난 내 속에 있는 말을해
Spill my words and tear me down until there's nothin' left
내 안에 아무것도 남지 않을때까지 말을 쏟아내고 날 무너뜨려
Rearrange the pieces just to fit me with the rest, yeah
나머지와 내가 맞을 수 있게 그 조각들을 다시 맞춰, 그래
But what if I, what if I trip?
하지만 만약 내가, 내가 떠난다면?
What if I, what if I fall?
내가 만약, 내가 만약 무너진다면?
Then am I the monster?
그럼 나는 괴물이야?
Just let me know
알려줘
And what if I, what if I sin?
만약에, 만약에 내가 죄를 짓는다면?
And what if I, what if I break? Yeah
만약에 내가, 만약에 내가 부서진다면? 그래
Then am I the monster? Yeah
그럼 난 괴물이야? 그래
Just let me know, yeah, yeah, yeah, yeah
내게 알려줘, 그래, 그래, 그래, 그래

I was fifteen when the world put me on a pedestal
세상이 날 받들때 난 열다섯이였어
I had big dreams of doin' shows and makin' memories
무대를 하고 추억을 만들고 싶다는 큰 꿈을 가졌지
Made some bad moves tryna act cool, upset by they jealousy
그들의 시기에 화가나, 멋져 보이려고 나쁜 행동도 했어
Liftin' me up (liftin' me up), liftin' me up (yeah)
날 들어 올려줘 (날 들어 올려줘), 날 들어 올려줘(그래)
And tearin' me down (down), tearin' me down, yeah (down, down)
난 무너지고 있어 (아래로), 난 무너지고 있어, 그래 (아래로, 아래로)
I'll take responsibility for everything I've done (yeah)
내가 한 모든 행동들에 책임을 질게 (그래)
Holdin' it against me like you're the holy one (yeah)
넌 마치 대단한 사람이라는 양 나를 비난해
I had a chip on my shoulder, had to let it go
화가 났지만, 그냥 둬야 했어
'Cause unforgiveness keeps them in control
왜냐면 용서할 수 없는 것들이 그들을 지배하거든
I came in with good intentions then I let it go
난 좋은 의도로 시작했지만 잊어버렸어
And now I really wanna know
그리고 이젠 정말 알고 싶어
What if I, what if I trip? (Oh)
하지만 만약 내가, 내가 떠난다면?
What if I, what if I fall? (I fall)
내가 만약, 내가 만약 무너진다면?
Then am I the monster? (Am I the monster?)
그럼 난 괴물인거야? (난 괴물인거야?)
Just let me know (let me know)
내게 알려줘 (내게 알려줘)
And what if I, what if I sin? (Oh)
만약에, 만약에 내가 죄를 짓는다면?
And what if I, what if I break? Yeah
만약에 내가, 만약에 내가 부서진다면? 그래
Then am I the monster? (Am I the monster?)
그럼 난 괴물인거야? (난 괴물인거야?)
Just let me know (oh, please just let me know, yeah)
내게 알려줘 (오, 제발 내게 알려줘)
La-da-da, da-da (baby, what if I fall down?)
(자기야, 만약 내가 무너진다면?)
La-da-da, da-da-da, da
La-da-da-da, da-da
La-da-da, da-da-da, da
La-da-da-da, da-da (please don't let me fall)
(내가 무너지지 않게 해줘)
La-da-da-da, da-da-da, da
La-da-da-da, da-da (oh, please don't let me fall)
(내가 무너지지 않게 해줘)
La-da-da-da, da-da-da, da

반응형