본문 바로가기
#영화 OST

Send in the Clowns - Frank Sinatra 가사해석 듣기 조커OST

by CottonCandya 2022. 9. 13.
반응형

 

“And Murray, one small thing”
머레이, 한 가지 부탁이 있어요
“When you bring me out can you introduce me as ‘Joker’ “
제가 등장할때 저를 ‘조커로 소개해주실래요?

 

 



 

Isn't it rich?
어처구니 없죠
Are we a pair?
우리가 한 쌍이라면?
Me here at last on the ground,
나는 여기 땅 끝에 있고
You in mid-air,
당신은 공중에 있어요
Send in the clowns
어릿광대를 보내주세요

Isn't it bliss,
더없는 행복 아닌가요,
Don't you approve,
동의하시나요
One who keeps tearing around,
하나는 계속 떠돌아 다니고
One who can't move,
다른 하나는 움직일수 없어요
But where are the clowns?
어릿광대들은 어디 있나요?
Send in the clowns
어릿광대들을 보내주세요

Just when I'd stopped opening doors,
내가 문을 여는걸 멈췄을때
Finally knowing the one that I wanted was yours
마침내 내가 당신을 원했단걸 깨달았어요
Making my entrance again with my usual flair
나는 평소 옷차림으로 다시 등장했어요
Sure of my lines
대사들도 완벽하게 외웠지만,
No one is there
아무도 없었어요
Don't you love farce?
희극 좋아해요?
My fault, I fear
내 잘못이, 난 두려워요
I thought that you'd want what I want
당신도 나와 같은걸 원할거라 생각했어요
Sorry, my dear!
미안해요, 그대여!
But where are the clowns?
어릿광대들은 어디있나요?
Send in the clowns.
어릿광대들을 보내주세요
Don't bother, they're here
걱정마요, 그들은 여기있으니

Isn't it rich, isn't it queer
어처구니 없고, 기묘하지 않나요
Losing my timing this late in my career
나는 늦은 시기에 인생에서 타이밍을 놓치고있어요
But where are the clowns,
어릿광대들은 어디있나요
send in the clowns
어릿광대들을 보내주세요
Well maybe next year
아마 내년에 오겠죠


 

반응형