본문 바로가기
디즈니 ♡/알라딘

Naomi Scott 나오미 스캇 - Speechless 가사해석/듣기

by CottonCandya 2020. 12. 26.
반응형

 

 




 

 


Here comes a wave
Meant to wash me away
물결이 나를 끌어내려고 오네
A tide that is taking me under swallowing sand
파도는 나를 집어삼키는 모래
아래로 데려가
Left with nothing to say
이야기를 할 수 없게 해
My voice drowned out in the thunder
내 목소리는 천둥소리에 묻히네


But I won’t cry
하지만 나는 울지 않아
And I won't start to crumble
그리고 나는 무너지지 않을거야
Whenever they try
언제든 그들이 나를
To shut me or cut me down
가두고 막으려 해도


I won't be silenced
나는 침묵하지 않을거야
You can't keep me quiet
날 그렇게 만들 수 없어
Won't tremble when you try it
당신이 그렇게 하려 해도 흔들리지 않아
All I know is I won't go speechless
난 절대 침묵하지 않을거야


Cause I'll breathe
왜냐하면 그들이 날 숨막히게 해도
When they try to suffocate me
나는 숨을 쉴거니까
Don't you underestimate me
나를 우습게보지마
Cause I know that I won't go speechless
왜냐하면 나는 절대 침묵하지 않을 거니까


Written in stone
비석에 써있는
Every rule, every word
모든 법들, 말들
Centuries old and unbending
구식이며 고집불통이야
Stay in your place
네 자리를 지켜라
Better seen and not heard
보아도 못 들은척 하라
But now that story is ending
하지만 이제 그 시대는 끝났어


Cause I
왜냐하면 나는
I cannot start to crumble
나는 이제 무너지지 않을거니까
So come on and try
그러니 나를 어디
Try to shut me and cut me down
가두고 막아봐


I won't be silenced
나는 가만히 있을 수 없어
You can't keep me quiet
그렇게 만들 수 없어
Won't tremble when you try it
당신이 그렇게 만들려해도 흔들리지 않아
All I know is I won't go speechless
Speechless
나는 절대 침묵하지 않을거니까
침묵하지 않아

Let the storm in
폭풍이 일어나도
I cannot be broken
나는 꺾이지 않아
No, I won't live unspoken
나는 가만히 있지 않아
Cause I know that I won't go speechless
왜냐하면 나는 침묵하지 않을거니까


Try to lock me in this cage
나를 이 감옥에 가두려고 해도
I won't just lay me down and die
나는 절대 포기하고 끝내지 않아
I will take these broken wings
이 부러진 날개들을 치우고
And watch me burn across the sky
내가 빛으로 하늘을 가로지르는걸 봐
Hear the echoes saying I...
울림이 이야기하는 걸 들어봐 나는


Won't be silenced
가만히 있지 않을거야
Though you wanna see me tremble when you try it
당신이 내가 흔들리는걸 원하다 해도
All I know is I won't go speechless
Speechless
나는 절대 침묵하지 않을거야


Cause I'll breathe
When they try to suffocate me
왜냐하면 그들이 나를 숨막히게 해도
나는 숨을 쉴거니까
Don't you underestimate me
나를 우습게보지마
Cause I know that I won't go speechless
왜냐하면 난 절대 침묵하지 않을거니까
All I know is I won't go speechless
Speechless
나는 절대 침묵하지 않을거야
침묵하지 않을거야




반응형